Automobilių sporte neužtenka mokėti vairuoti. Būtina didelė ištvermė, gera komanda, komunikacija ir dar daugybė kintamųjų, vienas kurių – taisyklių išmanymas. Tuo lietuviai sportininkai geriausiai įsitikino priešpaskutinį gegužės savaitgalį Latvijoje vykusiame „Talsi rally“, kuris buvo ir Lietuvos čempionato etapas.
Dvi dienas vykęs ralis nebuvo lengvas. Kai kuriuose posūkiuose klaidas darė kone kas dešimtas ekipažas, o viename jų, pramintame „Talsi ralio kapinėmis“, kone kas dešimtas ir baigė savo pasirodymą. Tarp jų – greitas lietuviškas Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas, įsirėžęs į medį. Čia pat nuo kelio nuskriejo ir Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, tačiau jiems šiaip ne taip pavyko išsikapanoti ir nuvažiuoti dar kelis greičio ruožus.
Greičiausi lietuviai „Talsi“ ralyje buvo brolių Vaidoto ir Žygimanto Augusto Žalų bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažai, tačiau jie tarp nugalėtojų nebuvo minimi. Priežastis paprasta – ekipažai gavo 20 minučių baudą už degalų pildymą neleistinoje vietoje. Analogišką nuobaudą gavo ir dar vienas ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer Evo“ – Eugenijus Sladkevičius ir Gediminas Saudargas. Kodėl?
Kai kurie lietuviai savo sportiniuose automobiliuose naudoja bioetanolį – E85, o ne sportinį benziną. Taip sutaupoma nemažai kaštų, nes bioetanolis keliskart pigesnis už sportinį benziną, o per vienas varžybas degalų reikia kelių šimtų litrų. Vienintelė bioetanolio problema – jo reikia daugiau nei benzino, greičio ruože jo sąnaudos gali pasiekti 1 l/1 km. Tačiau Latvijos ralyje bioetanolis yra draudžiamas – argumentuojama sudėtingu jo reglamentavimu, tad „Talsi“ ralis buvo pritaikytas benzinu varomiems automobiliams: čia buvo vienas ilgas pervažiavimas tarp greičio ruožų, kurio bioetanoliu varomi sportiniai automobiliai įveikti negalėjo – jiems neužteko degalų.
Todėl lietuviai sportininkai, kurių automobiliai varomi bioetanoliu, paprašė tautiečių įrengti papildomą degalų pildymo zoną. Bėda ta, kad su tokiu prašymu reikėjo kreiptis ne į gerai pažįstamus tautiečius, o į oficialius varžybų asmenis – ralio teisėjus. Tokio prašymo negavę, jie lietuvius nubaudė kaip nelegaliai pildžiusius degalus – tai ralyje yra griežtai draudžiama.
Pasinaudojęs varžovų nesėkmėmis, į pirmąją vietą pakilo Benediktas Vanagas su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene. Naujai suformuotas ekipažas, važiuojantis nauju automobilius („Škoda Fabia R5“), nedemonstravo didelio greičio, tačiau dėl griežto taisyklių laikymosi tapo greičiausiu. Beje, tai jau antras iš eilės ralis, kuriame dalyvavęs B. Vanagas nugali. Jis nepasirodė pirmame šių metų Lietuvos čempionato etape „Halls Winter Rally“, tačiau kartu su Greta Germanavičiūte nugalėjo 2016-ųjų rudenį Druskininkuose vykusiame „Rally Classic“.
Ralis Latvijoje įrodė – ne visada nugali greičiausias
Publikuota 2017-05-25
Artėjančios vasaros proga - nuolaida skelbimams!
2024-05-30
Džiaugdamiesi artėjančia vasara bei šaltibarščių sezono pradžia, TIK kelias dienas lepiname nuolaida!
Kodas VASARA25 suteiks 25% nuolaidą skelbimams nuo DABAR iki birželio 2 d., sekmadienio. Skubėk pasinaudoti!
|
|
Vilniaus šaltibarščių festivalis – jau šį šeštadienį: ko nepraleisti? (programa)
2024-05-30
Pasitikti vasarą Vilnius kviečia šaltibarščių skoniais ir spalvomis – jau šį šeštadienį, birželio 1–ąją, sostinėje vyks antrasis Vilniaus šaltibarščių festivalis. Šalia Tymo turgaus, Bastėjos kalno papėdėje, Kūdrų parke ir kitur senamiestyje vilniečius bei sostinės...
|
|
Penkiolika metų trunkanti ištikimybė vienam modeliui: ar pergalei „Press Rally“ tikrai reikia naujų ir galingų automobilių?
2024-05-28
Per pastaruosius metus situacija Lietuvos lenktynių trasose itin pasikeitė – senesnius modelius pakeitė naujesni, kurių nebereikia specialiai ruošti varžyboms, mat tuo dar gamybos metu pasirūpina gamintojai. Netgi pažvelgus į mėgėjiškų varžybų trasas nesunku pastebėti, kad jose...
|